woensdag 3 maart 2010

Stripverhaal

Gisteren weer het ZKH bezocht. Het was weer een hele marathon. Vlak voordat ik van huis ging werd ik gebeld door de afdeling die over het bestellen van het bloed gaat. Ze hadden ontdekt dat er voor vandaag een afspraak voor mij gepland stond, alleen kwamen zij daar nu pas achter en was ik nog helemaal niet op de hoogte. Of ik dus eerst bij hen langs kon komen alvorens naar de CTG-scan te gaan. Geen probleem, zo gezegd, zo gedaan. Het monster werd genomen en zou direct naar Clermont-Ferrand worden doorgestuurd, zodat ze vanaf morgen het goede bloed met "anti-Kell" waarde kunnen leveren.
Toen door naar de CTG-scan, waarvoor ik dus inmiddels wel wat aan de late kant was. Het was druk op de afdeling en er waren geen verloskundigen beschikbaar. Na ruim 20 minuten werd besloten dat ik dan eerst maar naar de gynaecoloog moest om dan later voor de CTG-scan terug te komen. Voor Dr. Fallouh was ik nu vrij vroeg, maarja, wachten moest ik toch,....
Ruim een half uur later was ik eindelijk aan de beurt. De baarmoedermond is nog steeds niet rijp genoeg om ingeleid te worden, maar er was wel al 1 vinger ontsluiting, dus Dr. Fallouh besloot spontaan om me maar even te strippen. Wel, ik ben een ervaring rijker, zullen we maar zeggen. Fijn was het allerminst, zeg maar gerust, zeer pijnlijk.
Ik mocht me weer aankleden en m'n dossier werd bijgewerkt. Daarna door naar de CTG-scan, die overigens helemaal goed was en vrijdag moet ik me weer melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten