maandag 29 maart 2010

La Star

Vroeger (en vast nu nog) kon je bij V&D foto’s laten maken van je baby. In de blije doos zat een bon of je werd aangeklampt in de stad, of in de V&D zelf, door vertegenwoordigers en uitgenodigd voor een fotosessie. Er werd dan een serie foto’s gemaakt en een paar weken later werd je uitgenodigd om deze te bekijken. Eén foto was altijd gratis, de rest moest je kopen en waren bepaald niet te geef.
Vandaag heb ik gemerkt dat ze dit “format” ook hebben ontdekt, maar nog net een tikje agressiever. Ze komen gewoon in je kraambed al langs!!!
Op het moment dat je nog stijf staat van de hormonen, je super labiel bent en zo gevoelig als het tere huidje van je pasgeboren baby, juist op dat moment komt er een fotograaf aan je ziekenhuis bed. Of ze even foto’s van je kind mogen maken???
“Ligt ze net te slapen?” “Nee hoor, daar wordt ze echt niet wakker van!!!” De andere baby’s in ieder geval niet, en mocht het wel zo zijn, dan slaapt ze daarna gerust weer makkelijk in.
Het formuliertje is al ingevuld en ik hoef alleen maar even te tekenen. Je hoeft er de deur niet voor uit, want over een paar weken komen ze de hele serie aan huis laten zien en natuurlijk is er eentje gratis!!! Over prijzen wordt niet gerept, ik heb dus het vermoeden dat het geen spotprijsje zal zijn.
De fotografe schikt m’n bed met wat kussens, een stapeltje handdoeken en een extra laken en de show kan beginnen. Ze maakt eerst twee foto’s van het formuliertje en de buitenkant van haar schrijfblok en drukt voor de show nog even op een knopje van haar verjaarde fototoestel. Voor de leek en volgens haar eigen zeggen “ze heeft nu de witbalans van het toestel ingesteld”. Ik heb allang al gezien dat het toestel op automatisch staat, dus amehoela met d’r witbalans!!!
Als Nina opgesteld ligt en ik ook m’n eigen toestel pak om toch maar even van de gelegenheid gebruik te maken, krijg ik te horen dat ik niet mag flitsen, anders verstoor ik de omgeving,….. (???) Ik doe alsof ik gek ben en flits toch.
Na 3 poses en dus 3 foto’s, vindt de dame het niet leuk meer en zegt venijnig dat ik nu toch echt moet stoppen met het maken van foto’s, want ik verstoor zo de instellingen. Ik stook het vuurtje een beetje op en ga er eerst nog even lekker op in door te zeggen dat er aan de kamer, de lakens en mijn kind niets veranderd als ik flits. Volgens haar is het middels onderzoeken bewezen dat dat wel zo is.
Nou, ook goed, ik stel m’n camera anders in en maak vanaf nu foto’s zonder flits. Ze blijft echter een beetje pissig. Ik heb zo’n vermoeden dat ze ondertussen wel door heeft dat ik echt geen foto’s ga bestellen en dat ze straks heel naar Châtel-Montagne kan om een gratis foto af te gaan leveren.
Nina is echter voorbeeldig, niet zo dwars als haar moeder en slaapt heerlijk door, ondanks alle poses die ze aan moet nemen. Ze blijkt een waar fotomodel, zeg nou zelf?!

2 opmerkingen:

  1. Whoahahaha lol. Ik heb of toch iets gemist in mijn kraambed want ik heb niemand gezien. Maar ook geen graits foto ontvangen dus ook niet onder invloed iets getekend. Hilarisch stukje en wat een mooie foto's heb je gemaakt dat kunnen de ouders toch het beste dat zie je maar weer.

    Hoop dat je thuis in alle 'stilte' met wel het gewenste bezoek aan het genieten bent.

    Groet Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha geweldig geschreven.
    En Nina is absoluut een fotomodel. Ze is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen