vrijdag 19 maart 2010

Le jour J

Nadat ik zondagavond was opgenomen en de beslissing was genomen om maandag een keizersnede uit te voeren, gooide de dokter die zondagavond om 22h00 de dienst overnam, roet in het eten. Hij vond het nodig om maandagochtend eerst nog te proberen om in te leiden,....
Persoonlijk vond ik dit wel een tegenvaller, want ik had me er al helemaal op ingesteld dat het zo gaan zoals inmiddels sinds vrijdag al besproken was.
Maandagochtend, na een onrustige nacht, zat ik dus om 06h30 bij Dr. LeBelle voor weer een echo. Toen nog Jetje, zou ongeveer 4400 gram wegen. Hij vond een inleiding dus te proberen. Met de afspraak dat er niet onnodig lang geprobeerd zou worden en er gestopt zou worden als er geen resultaat was, stemde ik in.
Rond half negen ging ik aan het infuus met weeën opwekkend middel en even na negen uur kwam Gaby ook aan in het ZKH.
Inmiddels half twee, had ik wel weeën, maar was er nog geen enkele vooruitgang geboekt. Ik was het zat. Dit schoot niet op en was zeker niet volgens de afspraak. Dit kon nog wel uren gaan duren en zelfs dan kon het nog eindigen in een spoed keizersnede, dit hadden we met de geboorte van Caya al eens meegemaakt. Dr. LeBelle was inmiddels weer van het toneel verdwenen en er was een andere dokter voor in de plaats gekomen. Zij hakte samen met ons de knoop door en binnen een uur lag ik op de OK en kreeg ik een ruggeprik.
Om 15h02 werd Nina geboren. Gaby mocht er niet bij zijn in de OK en zat in een verwarmd kamertje te wachten. Nina werd een minuutje naast mijn hoofd gelegd zodat ik haar even kon ruiken en aanraken en meteen daarna naar Gaby gebracht. Die heeft haar zo'n twee uur op zijn blote borst bij zich gehad. Daarna werd ze pas gewassen en aangekleed. Ik kwam rond 15h45 op de uitslaapkamer, waar ik moest blijven tot ik weer overal gevoel had en m'n benen en tenen kon bewegen. Rond 19h00 kwam ik aan op m'n kamer en even later werd Nina ook bij me gebracht. Ik had haar net voor het eerst in m'n armen toen Gaby met de meisjes aankwam. We waren weer compleet!!!
Ik heb tot zaterdag de 13de in het ziekenhuis gelegen. De verzorging was zeer goed, zowel voor mij als voor Nina. Het eten, waar ik al zoveel gruwelverhalen over had gehoord, viel me 200% mee, en was zeker niet slecht. 2x per dag een warme maaltijd, zeer gevarieerd en een simpel ontbijt van mini stokbroodjes met jam en koffie, thee of chocolademelk naar wens.
De thuiskomst was geweldig!!! Het huis was schoon en versierd, en de champagne en de beschuit met muisjes stonden klaar.
Nu moet ik het nog even een tijdje rustig aan doen, want ik ben nog niet 100% top fit. De nachten zijn zwaar en behoorlijk gebroken, maar elke dag een middagdutje doet wonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten