vrijdag 20 november 2009

Controle

Afgelopen week moest ik weer naar het ziekenhuis van Vichy voor controle.
Ik was redelijk op tijd aan de beurt en mocht met de sage-femme mee naar haar kamertje. Ze vulde mijn antwoorden op haar vragen allemaal in en werkte zo mijn dossier weer netjes bij.
Eigenlijk was het een hele saaie standaard controle. Geen echo, alleen even naar het hartje geluisterd, plasje gedaan, getest en goedbevonden, bloeddruk zeer oké (75-120), gewicht ook niet verkeerd (tot nu toe 3 kilo bijgekomen), stempeltje, formuliertje en dat was het weer!!!
Ik heb nog wel wat extra vragen gesteld met betrekking tot hoe het straks nou precies gaat hier in Frankrijk en in het ziekenhuis van Vichy.
Wel, de dag van de geboorte wordt geteld als dag 0. Daarna MOET je in het ziekenhuis blijven tot dag 4. Als je eerder naar huis zou willen, moet je een berg formulieren invullen en tekenen waarin je verklaart op eigen risico het ziekenhuis te verlaten. Mocht er dan iets met Jetje of mij gebeuren, dan sta je er "alleen" voor en ben je niet verzekerd!!! Gaby zei: "Tja, da's ook een vorm van klantenbinding." Er zit dus niet veel op als netjes in het ziekenbed te blijven tot dag 4 aanbreekt.
Eenmaal thuis is er geen kraamhulp of iets dergelijks. Als je denkt dat je hulp nodig hebt van een verloskundige of dokter dan kun je bellen en zullen ze langskomen om je te helpen, te onderzoeken of te behandelen. Maar dit is dus puur medisch, ze komen niet je bed verschonen of de was ophangen :)

In huis vorderen we lekker. Jetje haar kamertje is op het bedje na af en klaar. Helaas, Ikea had het niet op voorraad op het moment dat wij er waren. Ook onze slaapkamer is helemaal gepimpt en mijn nesteldrang is behoorlijk bevredigd.
Het geeft een goed gevoel dat alles nu "klaar" is. We leggen de laatste hand aan de zolder, de gang en de trap en als ik het toilet dan ook nog geschilderd heb kan ik echt neerploffen en gaan zitten afwachten.

1 opmerking:

  1. Hoi Linda,

    Via de hyves van mijn zus ben ik op jouw baby-website terecht gekomen. Wat leuk dat jullie nog een dochter krijgen! Heel veel geluk straks met z'n 4-en.

    groetjes,
    Nicolet (zus van Tilly)

    BeantwoordenVerwijderen