vrijdag 10 juli 2009

Eerste afspraken

De eerste twee afspraken staan genoteerd.
Eind juli mag ik naar de gyneacologe. Ze verontschuldigde zich dat het "dan pas" kon, want vanaf dit weekend is ze met vakantie. Ik vind het heel acceptabel hoor, de eerste afspraak bij 7 weken, menig Nederlandse zal hier jaloers op zijn.
Ik ben gisteren ook bij het laboratorium langs geweest. Helaas ik moest nuchter zijn en dat wist ik niet. Haha: Mevrouw, ik drink niet meer hoor, ben al 4 hele dagen nuchter :)
Ik kreeg meteen een steriel potje mee om een ochtendplasje in te doen en mag terugkomen wanneer ik wil. Denk dat ik dat volgende week dan maar ga doen, het lab is niet om de hoek en de agenda is behoorlijk bezet de komende paar dagen.
De assistente van de gyneacologe zei me dat ik ook meteen een afspraak bij het ziekenhuis moest maken voor de 12 weken echo. Heel Frankrijk draait in juli en augustus op halve krachten vanwege de vakantie, dus het was zaak snel een afspraak te plannen, anders was er misschien geen plek meer.
"Wanneer was uw laatste menstruatie?" vroeg de secretaresse van het ziekenhuis. Ze rekende uit in welke week ik langs zou moeten komen en noemde een datum. "Sorry, dan kan ik niet, in deze week zijn we nog op vakantie."
Tja, nu hadden we een groot probleem, want ik moest toch écht in DIE week langskomen. Dus nogmaals: "... maar dan ben ik op vakantie" Diepe zucht,... vooruit dan maar, u mag een weekje later komen. Oef,... fijn dat ze zo meegaand zijn :)
Wel, de eerste officiële 12 weken echo staat dus gepland voor 2 september.
Inmiddels ben ik erachter dat ik mijn "slechte uurtjes" tussen 11 en 1 heb. Op de een of andere manier ben ik dan ietwat afwezig, lichtelijk misselijk en moet ik moeite doen voor de buitenwereld om "normaal" over te komen. Woensdag tijdens een RDV met de boekhouder zat iedereen me aan te kijken van "voel je je wel goed" "snap je wat ik zeg" etc. Zelfs mijn Lief vroeg achteraf of ik er wel "bij" was. Met een plakje ontbijtkoek en wat te drinken lijkt het iets beter te gaan rond die tijd, maar het afwezige gevoel blijft.
En,... gisteren was het boodschappendag, dus ik heb twee flessen Orangina aan mijn chariot toegevoegd!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten