woensdag 22 juli 2009

Bloedprikken enzo

Gisteren eindelijk naar het laboratorium geweest.
Vlak voordat ik wegging, ik zat al in de auto, bedacht ik me dat ik het potje dat ze me hadden meegegeven nog niet had volgepiest. Deur weer van slot, naar de badkamer en het potje gevuld. Okee, nu konden we gaan.
Bij het lab moest ik heel lang wachten voordat ze me eindelijk opriepen.
Eerst prikten ze links voor een stuk of 8 buisjes die op de verwijzing van de gynaecologe stonden, en daarna kwam er een andere verpleegster die me nog eens rechts ging prikken voor de "zwangerschapskaart". Ik snap nog steeds niet waarom een ander dat moest doen en waarop het niet uit hetzelfde "gat" kon, maargoed. Ruim een half uur later stond ik dus met twee witte proppen op m'n armen weer buiten.
Ze controleren hier zo'n beetje alles wat je maar kunt bedenken: toxoplasmose, listeria, suiker, chlamydia, rode hond, natuurlijk HcG en nog wat andere zaken.
De zwangerschapskaart is een kaart waarop alle gegevens staan die nodig zijn in geval van nood. Zoals naam, adres, en bloedgroep. De resultaten worden naar de gynaecologe en naar mijzelf gestuurd, dus je bent zelf ook meteen van alles op de hoogte zonder geheimzinnig gedoe.
Ik moest nuchter zijn, dus toen ik tegen 11-en weer in de auto zat heb ik eerst m'n chocolade broodje naar binnen gewerkt dat ik even daarvoor bij de bakker had gekocht. De rest van de ochtend bleef ik een beetje weeïg en flauw, dus nadat ik m'n lijstje in de stad had afgewerkt en voordat ik aan de boodschappen race bij Leclerc begon zijn we neergestreken bij MacDo. De meiden vonden dit natuurlijk helemaal niet erg en het was inmiddels al 12 uur geweest, dus tijd voor de lunch!!! Het was bloedheet in Vichy, 33 graden, dus de airco van MacDo was ook erg aangenaam en verkoelend.
Op de terugweg nog even snel langs de pharmacie gegaan voor nieuwe foliumzuur tablettjes. Die krijg je hier, mét recept, gratis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten