vrijdag 5 augustus 2011

Laatste bezoekje gynaecoloog

Afgelopen dinsdag brachten we het laatste geplande bezoek aan de gynaecoloog. De bevalling stond al gepland voor de 11de, dus het we verwachtten geen hele spannende dingen.
Echter, mijn buik heeft ondertussen echt enorme vormen aangenomen en ik begin me steeds "slechter" te voelen. Slechter in de zin van: slecht slapen, top zwaar, pijn aan m'n huid en het litteken van de vorige keizersnede en natuurlijk de suikerwaardes die na 3 weken insuline spuiten in steeds hogere waardes, nog steeds niet op het gewenste niveau zitten.
Dr. Fallouh stelde voor om toch maar even snel een echo te maken om te kijken of de kleine man nu inmiddels gedraaid was en hoe zwaar hij nu ongeveer was.
Wel, ik denk dat dit een recordhouder gaat worden!!! Hij wordt nu geschat op 5 kilo (!!!) met een marge van 500 gram. Dat betekent dus dat hij 4500 gram kan wegen, maar het kan ook 5500 gram zijn,.... Tel daarbij de enorme hoeveelheid vruchtwater (komt door de zwangerschapssuiker) en een kilo placenta bij op, dan kom je dus op een buik van zo'n 8 à 9 kilo,.... Dat slaapt, loopt en zit dus inmiddels niet meer lekker.
Terug op de kamer van dr. Fallouh is de geboorte datum toch nog gewijzigd. Ik had een stiekeme hoop op donderdag of vrijdag (vandaag dus), maar het is was beter nog even te wachten zei hij. De longetjes zouden bij 37 weken nog niet helemaal rijp kunnen zijn, en bij 38 weken is dat beter. Wat dat betreft maakt het dus niet uit of het een groot of klein kind is.
Vandaag moest ik nog even bloedprikken in het ziekenhuis zodat het juiste bloed mét irregulaire waarde Anti Kell kan worden besteld en dat was dan de laatste medische afspraak voor de bevalling.
Nog een paar nachtjes dus en dan is het zover en mag ik me melden in het ziekenhuis van Vichy!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten