zondag 7 augustus 2011

Naar het ziekenhuis

Vandaag is het zover. Mijn tas staat klaar, het fototoestel is opgeladen, mijn mobiel met oplader zit erin en mijn medische dossier ligt bovenop. Nog even en we gaan naar het ziekenhuis van Vichy (op 35 km) waar ik moet inchecken voor vanavond. Morgen zal ik in de middag bevallen door middel van een keizersnede.
Natuurlijk is het ook dit keer weer spannend, ook al weet ik nu wel hoe het er aan toe gaat en wat ik kan verwachten. Iedereen is toch een beetje gespannen, de meiden maken zich ongerust en zo'n laatste middag thuis is ook ietwat beladen. Nog even dit, dat ook nog, hier iets ruimen, daar iets verplaatsen, het hoort erbij, ik heb geen rust in m'n kont.
Mijn tas puilt uit en zit vol met praktische kleding, wat tijdschriften en natuurlijk de mooiste, leukste en snoezigste babykleertjes voor ons jochie.
De ervaring van de vorige keer is dat het eten prima is, dus ik heb geen aanvullende rantsoenen meegenomen dit keer!!! Natuurlijk wel een fles water en een fles sap, want het stadswater van Vichy is niet lekker. Daarbij zijn ze ook zeer zuinig met thee en/of koffie. Thee, koffie of chocolademelk krijg je alleen bij je ontbijt en voor het slapen gaan krijg je een kopje kruidenthee. Nouja, ieder heeft wel een eigen koelkast op z'n kamer, dus het is een kleine moeite zelf een sapje mee te nemen!!!
En ondertussen ook een klein beetje weemoedig. Ik geniet van de bewegingen in mijn buik, denk eraan hoe lekker veilig en warm hij nog daarbinnen zit. En denk er ook aan dat dit echt de laatste is en dus de laatste 24 uur dat ik kan genieten van al die bewegingen daarbinnen in die grote buik. En ook ben ik heel nieuwsgierig hoe hij eruit zal zien en toch ook een beetje gezonde spanning of alles wel goed zal gaan. Het hoort er allemaal bij!!!
Vannacht dus alleen in het ziekenhuis en mijn Lief met de meiden thuis. Vanaf morgen ben ik samen met onze kleine man!!!
Verder hoop ik dat alles volgens het boekje verloopt en ik in de loop van het komende weekend weer naar huis mag, met een gezonde baby.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten