woensdag 30 september 2009

Influenza guacamole

De Mexicaanse griep, oftewel grippe A (H1N1). Teveel heb ik er al over gehoord en gelezen. Maar hoe meer ik hoorde en las, hoe onduidelijker het allemaal werd. Tijd dus voor een serieuze vraag aan de gynaecologe.

Kort gezegd weet ik nog steeds niet veel. Tenminste, niet veel meer als wat ieder ander op dit moment kan horen of lezen. De artsen weten zelf ook niets meer als wat iedereen via de media weet, ze wachten op info en er zijn alleen vage verhalen dat er ergens in oktober een vaccinatie beschikbaar zou zijn.
Mijn gynaecologe is zelf een groot voorstander van de griepprik (de reguliere) en neemt deze zelf elk jaar. Het schijnt/blijkt dat in het vaccin voor de Grippe A nog wat andere middeltjes worden mee gemengd die niet goed zijn voor zwangeren. Dus, voor zwangeren wordt aangeraden (door de overheid) deze "troep" niet te nemen, maar voor het "pure" vaccin te gaan.
Aan de andere kant is de gynaecologe niet zo'n voorstander om zwangeren te vaccineren.
Haar redenatie: "Was je tijdens je andere zwangerschappen ook bang om griep te krijgen, waarschijnlijk heb je er toen nooit bij stilgestaan".
En daar heeft ze natuurlijk helemaal gelijk in. Door de "media hype" wordt iedereen aan het denken gezet over dingen die we eigenlijk normaal vonden of niet eens over nagedacht hadden.
Haar standpunt: griep en dan met name KOORTS (wat natuurlijik ook kan voorkomen bij een keelonsteking, oorontsteking, of wat dan ook) is slecht voor het ongeboren kind en dient ten allen tijden vermeden te worden.
Dat betekent dat ik zieken moet mijden en een voorraad paracetamol moet aanleggen en bij de eerst verschijnselen van wat dan ook moet ik direct paracetamol slikken en koortsverlagers om de kans op koorts zoveel mogelijk te verkleinen.

Ik denk dat ik dat dan maar allemaal doe en "de prik" lekker laat voor wat 'ie is.
Voorlopig sluit ik me dus voorlopig op "op m'n berg" en ben ik niet thuis voor feestjes, bezoekjes en uitstapjes. Haha, voor zover ik daar al zin in had, want ik ben nog steeds zeer regelmating in de avond "ochtend ziek".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten